Publikoval: Jana | december 12, 2006

Škola a učenie…

Nuž ako monhí z vás, aj ja prechádzam obdobím zápočtov a skúšok:( Včera som si ale uvedomila jednu vec…ja už študujem 17 rokov a už  mám toho naozaj dosť. Potom ma napadlo, koľko skúšok, previerok, 5 – minútoviek som za svoj život absolvovala, koľko stresu ma stálo dostať sa na SŠ, zmaturovať, dostať sa na VŠ, zoštátnicovať… A k čomu to vlastne bolo? “Aby si nebola blbáááá”, povedal by môj brat. Nuž má v čomsi pravdu. Ale ruku na srdce, povedzte mi koľkí z Vás si ešte pamätajú niečo z prírodopisu, zemepisu, výtvarnej výchovy, rodinnej výchovy, estetikej výchovy, metodológie vedy, organizácie poznania:) a podobne. Fakt, je že sme neustále zahlcovaní informáciami, ktoré v prípade ak nepatria do sféry koníčkov, sú nám na nič. Prichádzate do praxe, niektoré veci sa Vám zo školy potvrdia (veľmi málo vecí), ale poväčšinou sa učíte nanovo.  A predmety, ktoré majú aspoň kúsok praktickosti sú potlačené do úzadia predmetov čisto teoretických!!! Napríklad aj dnes sme mali zápočtovku z jedného úžasného predmetu, ktorý sa volá teoretické základy …. (radšej predmet nebudem presne menovať).  Samé definície, členenia…nemalo to navyše ani hlavu ani paätu, boli to len informácie, ktorými nás zahltili a ktoré nám naozaj budú na nič. Len aby sme toho mali viac:( No čo k tomu dodať, každý nech si spraví svoj názor…


Pridaj komentár

Kategórie

