Publikoval: Jana | december 30, 2006

Domov

Dnes som sa opat naloadovala na moj predchadzajuci blog a odtial na blog jedneho chalana – cestovatela. V zivote som ho nevidela ani som s nim nehovorila, ale naozaj vie pisat blog. Pise sice o normalnych aj nenormalnych veciach, ale mnohe z jeho myslienok su mi velmi blizke. Preco? Neviem. Jeho posledny zapisok bol o tom, ze sa po pol roku vratil spat do mesta, v ktorom zil vyse roka. On povodom pochadza z Britanie, ale rok stravil v Kanade, kde pracoval a najma cestoval po celej Kanade aj USA:) Zaujimavy tipok… Ako som uz povedala, posledny zapisok je o jeho navrate do mesta kde prezil jeden rok. Napisal tam zaujimavu myslienku: “Seconds after a near perfect landing at Trudeau Airport on Thursday evening, I felt strangely “at home”.”(J.B.) Zaujala ma najma tym, ze podobne pocity mam k Weirs Beach…tazko to pochopit v tomto globalnom svete, ale tam som naozaj mala pocit, ze som doma. Citili ste sa na nejakom mieste, ze ste doma? Co to vobec znamena – citit sa ako doma? Ja to chapem tak, ze je to miesto, kde odrazu stichne okolity svet, citite pokoj, pohodu a radost. Milujete kazdy milimeter daneho miesta.  Vzdy ked som citala Annu zo Zeleneho domu, chcela som byvat na ostrove Princa Eduarda, niekde pri vode, lese… trosku som povyrastla a uz mi to bolo jedno. “Budem tam, kde najdem pracu”, bolo moje heslo. Ale zrazu som sa dostala do Weirs Beach a presne ako J.B som citila cudne – doma. Bolo to miesto kde som sa citila bezpecne a bola som stastna… A co vy?! Mate pocit, ze ste na tom spravnom mieste? Aj napriek tomu, ze som momentalne doma v Ziline, som spokojna… viem, ze pre tento cas je to najlepsie miesto pre moje posobenie. Momentalne som doma, ale Weirs Beach zostane v mojom srdci. Ak Boh da, tak sa toto leto dostanem. Uz teraz snivam o tom, ze pojdem na moju lavicku, pokecam si s Ferdinandom, vecer ked sa zotmie a rozjasnia sa hviezdy budem tancovat po plazi a vetrik bude hladit moju tvar… prepacte, som pateticka…ale som taka aka som.


Pridaj komentár

Kategórie

