Publikoval: Jana | január 3, 2007

Moje krstne meno…

Neviem ako vy, ale ked som bola mala nemala som rada moje meno – Jana. Nepacilo sa mi a tak som si ho aspon zdrobnila na Janku a tak som sa aj podpisovala (aj do pasu:) este ze si to na colnici nikdy nevsimli:) ). Potom ma niektori ludia, z nejakeho zvlastneho dovodu zacali volat Jana a vyslovovali to tak pekne, ze som sa s tymto menom zmierila.

A preco hovorim o mojom mene? Dnes ma podvecer napadol pribeh z Biblie. Je to prave pribeh, ked sa z Jakoba stal Izrael a tym sa zmenila cela jeho osoba. To ako sa clovek volal odzrkadlovalo  jeho povahu: napriklad Jakob = uskocny, Noemi = utesena, lubezna; Peter = skala a podobne. Nuz a tak ma napadlo, ze sa na nete pozriem ci vobec nieco znamena moje meno. A nasla som…

Jana= ma hebrejsky povod, je zhodny s vyznamom jeho starozakonnej muzskej podoby Jan. V hebrejcine sa moje meno pise ako Janae. A znamena “Boh je milostivý”, “Boží milostivý dar”, “ovocie žatvy”.

Nuz tak ma to strasne potesilo ako davno nic. Teraz som s mojim menom nadmieru spokojna a odteraz budem iba Jana. Inak podla toho, co som sa docitala by som mala mat pevnu volu ako zo zeleza, mala by som byt inteligentna, zvedava a disponovat dobrou pamäťou. Charakterizuje ma zevraj aj vrodený cit pre diplomaciu:)  No neviem, co je na tom pravdy…


Responses

  1. ako si si uz vsimla volam sa tiez jana:-) ale to co sa pise o tom mene no nic na mna nesedi..prave naopak..pamat strasne slaba..zvedavost ta sedi:-) inteligencia..casom sa dufam podda..

  2. no ja som na tom velmi podobne:D pevna vola ako kedy a ako pri com, zvedava ani moc nie… ale som este mlada takze snad sa to zlepsi…


Pridaj komentár

Kategórie

