Publikoval: Jana | september 20, 2007

…cestovanie

…pomaly koncim cestovanie a stale mam pocit, ze som este ani nezacala. Veru, uz budem druhy tyzden na cestach a momentalne sa nachadzam na Ostrove Princa Eduarda v Kanade. Cestovanie prebieha nadmieru a necakane uzasne, aj ked uz som v ramci moznosti unavena:) A ake su momentalne moje dojmy z ciest…sorry Leni, fotky pribudnu neskor nakolko nemam so sebou kablik na stiahnutie fotiek:))
1. Montreal = hned od prvej sekundy toto velkomesto milujem! Je a bolo uzasne prist konecne po vyse troch mesiacoch do mesta, ktore je tak uzasne europske:) Vsetky tie svetla v noci, ruch velkomesta… grafikony pre dopravu boli tak podobne tym prazskym, ze som nemala absolutne ziadny problem pohybovat sa po celom Montreali. Na druhy den, neviem preco, ale ludia ma zastavovali a pytali sa ma na rozne cesty a ja som im mohla pomoct. Nie je to uzasne. Samozrejme, ze som uz po troch dnoch mala z mesta trosku debku a tak som sa osviezila telefonatom s mojimi priatelmi. Myslim, ze aj vy budete milovat Montreal ak tam niekedy zavitate. Ak sa tam nahodou chystate dajte vediet a dam par tipov na super naj kavu, bagels, zmrzlinu… a nezabudnite navstivit Outremont. Upozornenie: Kanada ma byt sice anglicko-francuzska, ale zial pre tuto oblast to neplati. Anglicky sa sice dohodnete, ale pripravte sa na 24 hod. franinu:) Naj slovo, ktore sa naucite je SORTIE co znamena EXIT:)

2. PEI alebo v minulosti ostrov svateho Johna = hmm, presla som skoro cely ostrov, nasoferovali sme viac ako 460 km, s dalsim autom som presla dalsich 400 km krizom krazom…dojmy. Pockajte na fotky. Ak neviete nahodou cim je znamy tento ostrov tak je to spisovatelka Lucy Maud Montgomery a jej kniha Anna zo Zeleneho domu. Presla som snad vsetky miesta, ktore sa jej tykali, precitala som jej zivotopisy a nafotila tonu fotiek. Nuz, niektori sa ma pytaju ci som sklamana… nuz mozno vy ktori sa tesite prave na toto, mozno budete, ale ja nie som. Uvedomila som si totiz jednu dolezitu vec,ale to si necham na neskor:) Musite si ma objednat na kavu aby ste sa ju dozvedeli…resp. caj je lepsi:) Co sa tyka ubytka, byvam v tak uzasnom hosteli ze mi nebudete verit. Je tu taka priatelsky-rodinna atmosfera, byvam na izbe s tromi dievcatami a s dvoma som sa celkom skamosila:) Jedna je zo Svedska a druha z Japonska. Rozpravala som sa aj s par ludmi z Tanzanie co bolo zaujimave, proste sa tu zisiel cely svet a ludia, ktori vlastnia tento hostel su naprosto uzasniiiiiii. Urcite ked sem pridete budete chciet byvat len tu:)

3. Halifax = hmm, este neviem, ale uz sa nan tesim

Nuz, nacestovala som sa paradne vela…mam pocit, ze som len soferovala, sedela vo vlaku, autobuse… Vlaky a ich sluzby su tak neuveritelne super, ze asi budem mat problem ked pojdem domov Praha-Zilina:)) Je zaujimave, ze ked takto cestujete zrazu sa na vzdialenosti a velkost miest divate rozne. Keby mi niekto doma povedal, ze len tak na jeden den budem soferovat 460 km tak mu poviem, ze mu sibe…ved to je straaaaasne vela. Ale teraz, pohodaaaaaaa. Velkost miest? Ked som prisla z Montrealu, Charlottetown sa mi zdal takyu prtavy prtavucky, ale po dni cestovania po ostrove a navstiveni “miest” ako White Sands, ktore ma okolo 500 obyvatelov sa mi zdalo toto mesto ako velkomesto… a Zilina je super velke mesto:) Pocas cestovania si clovek aj uvedomi, aky je vdacny, ze ma kde spat, ze ma co jest:) a najma ze doma ma sprchu a zachod bez toho, aby musel uvazovat kedy sa pojde sprchovat alebo co bolo v Montreali, rozmyslat ci ist skor na WC alebo do sprchy, kedze voda nefungovala ako mala:))) Takisto si clovek uvedomi, aky je vdacny za to male prtave Slovensko a za malu sibnutu rodinku:)) ze sa mas kde vratit:) Nuz za toto cestovanie som skusila vela, videla vela, vela veci som aj odmietla:) naozaj nechcite vediet o com hovorim … a este vela veci mam pred sebou. A uz sa na Vas strasne moc tesim a nesiem mnohym z Vas maly darcek…ospravedlnujem sa uz dopredu tym, na ktorych som zabudla:( Dovidenia – uvidime sa 27.9 o 8.00 v skolicke, ti ktori nie su mojimi ctenymi spoluziakmi, dovidenia niekedy nabuduce na dalsich cestach a nezabudnite ze pribudnu fotky…vela FOTIEK!!!!


Responses

  1. Nuz Halifax…snad sa tam aj dostanem nakolko som uz dneska rano zaspala moj autobus takze fofry mam pekne:) AAAAAAA


Pridaj komentár

Kategórie

