Publikoval: Jana | január 27, 2008

Zamestnanie…

Co to tu idem zase pisat! Zas sa idem robit mudrou? Ak si myslite ano, kliknite na dalsi blog, ak chcete nazriet do sveta zostante.

Uz od oktobra sa snazim najst pracu… nie som “blba”, anglictinu celkom ovladam, pocitac ovladam bez toho, aby sa IT -ik obaval, ze bude musiet nocovat v praci, nie som sice graficky guru, ale graficke programy ovladam, z netu a inych zdrojov vam vytiahnem informacie po ktorych zufalo tuzite, cez leto som nebola leniva a makala som v roznych spolocnostiach na roznych poziciach… Asi to so mnou take zle nebude, vsak? A napriek tomu sa v mojom emailovej schranke objavil “folder” praca – odmietnute! Nuz zalozila som si ho najme preto, aby som vedela kam som svoj zivotopis uz poslala a kedy – obcas sa treba pripomenut!!! Nebojte sa, nejdem sa opriet o vase virtualne rameno a rumazgat ake je to v malych mestach na Slovensku zle, ze vsetci tuzia len po peniazoch do vrecka a podobne vylevy.

Je mi len cudne, co je zle na tejto spolocnosti. Teda, zlych veci je viac, ale o tom inokedy. Je mi naozaj zvlastne co som pocas pohovoru spravila zle, ze si vybrali kompetentnejsiu osobu – “nerubem” na managerske posty, na to nemam odvahu ani svedomie:) Aby ste spravne pochopili o com hovorim… Minule som bola s Oli v obchode, kde bola parta predavaciek, ktore preberali tovar a dohadovali sa co znamena slovo “culture” hmm, oni maju pracu – preco ja nie?! Poslala som svoj zivotopis do nemenovanej banky, ktora nakoniec uprednostnila inu “lepsie kvalifikovanejsiu” pracovnicku – slo o rychloobsluznu zonu tzn. vydaj, prijem penazi atd. Nic komplikovane. Ok, chapem ze zoberu kvalifikanejsiu pracovnu silu, nuz vysledok? Kedze mame ucet v tej banke resp. pobocke zanedlho som sa s tou “kvalifikovanejsou silou” zoznamila. Mama ma uz niekolko rokov ucet v danej banke (od 1993) takze podpisovy vzor urcite niekde bol, kedze ani nie pred pol rokom mala problem – pracovnicky ju velmi dobre poznali:D, nova pracovna sila nechcela od nej prijat peniaze, lebo nenasla jej podpisovy vzor! Ok, je to standard. Ale miesto toho, aby sa sla spytat svojej nadriadenej pripadne starsej kolegyne co ma robit – heslo zakaznik nas pan jej asi moc nehovoril – odbavila mamu, ze sa to neda!!! Nastastie celu konverzaciu pocula kolegyna, ktora mamu poznala ako zakaznika a nahnevana vysvetlila novej pracovnicke, ze taketo spravanie voci zakaznikovi nie je akceptovatelne. Ano bola kvalifikovanejsia, mala vystudovanu tu “spravnu” skolu, ktora ju to mala naucit. Nuz, zjavne ludia, ktori vyberali zamestnanca, pozabudli na fakt ze skola nie je vsetko. Tym samozrejme nechcem povedat, ze dana pracovnicka nie je kompetentna… urcite uz pochopila a nabuduce podobnu chybu nespravi. To su vsetko len skusenosti nadobudnute v praxi.

Mozno sa Vam pri citani zapisku v mysli objavil pojem “sluzby zakaznikom”, nuz precitajte si dalsi zapisok, v ktorom opisem moje skusenosti z prace v USA a rozdiely medzi pristupom zamestnancov tam a tu.


Pridaj komentár

Kategórie

