Publikoval: Jana | február 9, 2008

Svet a ja

Rok 2008, rok kedy moja malickost dosiahne 25. rokov. Vau. Za tych 25 rokov som sa vela naucila, vela videla a skusila. Svet a cestovanie ma naucilo, ze na prvy dojem sa nema moc dat, ze zivot nie je len o tom pracovat – pracovat, ale ze je aj trosku o zabave. Naucila som sa, ze za kazde slovo alebo cin ponesiem skor ci neskor zodpovednost. Zistila som, ze ludia z pohodlnosti skatulkuju inych ludi a potom ked sa dotycny vytiahne, nepaci sa im, ze ho zle odhadli. Zistila som, ze svet sa deli na vyvolenych a tych na pracu. Cudzi ti viac pomozu ako vlastna rodina. Nikdy necakat na toho druheho, lebo sa clovek nikde nepohne. A ovela viac…

Pocas 25. rokov som bola ako kvetina, od ktorej rozne vplyvy ocakavaju, ze sa bude nejako spravat, najlepsie ako dotycny chce. Rodina kladie na mna urcite poziadavky, priatelia, kolegovia, spoluziaci a samotna spolocnost. Az teraz som konecne pochopila, ze vyhoviet sa neda kazdemu. Ak raz vyhoviem jednemu, urazi sa druhy. Minule ked som sla s kamoskou cez nemocnicu, zalovala som sa jej, ze mam plne zuby ze kazdy nieco odo mna chce. A jej odpoved?! A co chces ty “Jozko Mrkvicka”! Nuz a ja som sa seba samu pytala, nie je sebecke a zle zaoberat sa vlastnymi pocitmi? Vlastnymi zalezitostami?! Nuz, nie je. Clovek nikdy nic dobre neprinesie svetu ak sam nevie kym je a co chce – od seba, od ostatnych.

A tak som si zacala svet upravovat podla seba:
1. skola – vzdy som bola upata a ustrachana, co ked neodovzdam na cas, musim prist vzdy na kazdu prednasku, cvika, zistit to ci ono. Nuz po 5. rokoch studia najma na mojej fakulte viem, ze sa takymito vecami netreba stresovat.
2. po 25. rokoch som sa zacala zaoberat aj mnou – vdaka spoluziakovi, ktory sa podujal ma vytiahnut z domu do fitka, som zacala pravidelne cvicit a celkom sa tomu tesim (aj ked na druhy den ledva vstanem:D), kamoska ma zase vytiahla na keramiku a tam som zistila ze co sa tyka tohto som absolutne lava…a nevadi mi to.
3. rozhodla som sa so vsetkou vaznostou venovat nasmu buducemu psovi tzn. cvicisko, vystavy a skusky…makacka poriadna, ale uz sa tesim:)
4. skoncila som s pomahanim tomuto svetu a ak ja nemam mat nieco z toho, nejdem do vztahu ci prace
5. odhodila som zo stola tlak spolocnosti, ze by som mala mat chalana a neme vycitky, ze ak ho nemam som nula ci menejcenna. Teraz som spokojna v tom com som, so svojimi snami, s priatelmi, rodinou… mam svoje zaluby a svoj vlastny svet. A som spokojna!


Pridaj komentár

Kategórie

