Publikoval: Jana | október 31, 2008

Život

Kolegovia, spolužiaci, priatelia, známi, susedia, rodina… ľudia. Obklopujú a dotvárajú naše životy. Rodinu si zväčša nemôžeme vybrať. Niekedy ju zatracujeme inokedy velebíme. Priateľmi sa stávame, vyberáme si na základe kritérií – sympatií, zážitkov… Kolegovia sú však ako rodina. Nevyberáme si ich – pridú do našich životov. A tak prišli aj do môjho. Už som prešla rôznymi prácami s rôznymi kolegami. Niektorí boli fajn – iní už menej. V súčasnej práci som narazila na moju “krvnú” skupinu. Môj kolektív spolupracovníkov tvoria mladí do 30 rokov. S mnohými máme spoločné záujmy, obľúbené knihy, filmy, hudbu… Človek občas zažíva až šok, keď sedíte za PC a zrazu sa dozviete od kolegu sediaceho vedľa vás, že aj on má rád Covington Cross. Druhý zas povie, že má rád Shakespeara. To ešte ako tak rozdýchate… ale keď vám povedia, že ich nejaký film dojal takto už ste v koncoch. Veď koľkatí z mužov priznajú slzy. Aj napriek modernej dobe mnohí si ešte nezvykli o tom hovoriť. Najväčším šokom však je, že aj tu s niektorými zavítal Boh a že sa nehanbia za to priznať. Teraz nejde o či ste katolík, evanjelik alebo máte inú príslušnosť. Ide o číru vieru v niekoho väčšieho ako ste vy sami.

Mnohí ma v poslednej “zatracujú” pre nedostatok času – čas nedokážem chytiť. Práca, práca to sa ešte berie aj keď by som mohla zvolniť tempo a venovať sa aj iným veciam, ktorým som sa venovala predtým. Nepochopená však bývam ako som už raz povedala kvoli psovi. Len človek, ktorý sa venuje psovi chápe prečo dávam toľko času a financií do psa. Nie je jednoduché mať psa a to najmä psa veľkosti Esiho. Ešte je šteňa a treba toho využiť. Treba ho cvičiť, treba s ním vybíjať energiu správnym spôsobom, musím mu nájsť činnosti a prácu v ktorej sa unaví, je potrebné s ním ísť aj občas na tú nejakú výstavu (najbližšie už tento víkend v Nitre). Takže môj bežný deň vyzerá tak, že ráno vstávam o šiestej a ideme s hafanom na prechádzku, kde cvičíme, hráme sa a vnímame krásu okolia. Potom rýchlo obliecť a umyť a behom do práce. O pol piatej padla a behom domov. Treba sa predsa prezliecť a ísť sa venovať hafanovi. Večer v posteli okrem Biblie čítam knihy o výchove, správaní a cítení psa. Mnohí z vás si tiež myslí, že pes nemá city, nekomunikuje – teda až na štekanie a vrtenie chvosta. Ale to ste v omyle.

Aj včera som si čítala o tajnom živote psa:-) a bola tam krásna myšlienka… Autorka prirovnala vzťah pánička a psa k vzťahu Boha a človeka. Ste teraz pohoršení?! Prečo? Je tomu tak. Pes je závislý na svojom pánovi – potrebuje jeho pozornosť a starostlivosť. Aj keď si to neuvedomuje. A jeho radosťou je, keď sa pán teší z jeho prítomnosti, z toho keď urobí niečo dobrého… Minule Esi pomaly explodoval radosťou, keď som ho pochválila za to ako si pekne rýchlo sadol. Ja ako pán nepotrebujem jeho radosť, jeho pozornosť – jeho úlohou je poslúchať a strážiť mňa a môj majetok. Ale tešíma, keď s malým “závislackým” pohľadom ma furt kontroluje, či idem za ním… keď mi ako šibnutý nosí jeho milovaný aportík… keď sa pride mne večer zvalí a dožaduje sa mojej pozornosti. A tak je to aj s človekom. Človek je tvor nezávislý, s vlastným myslením – on predsa nepotrebuje Boha… a Boh predsa nepotrebuje človeka. Veď BOh ani neexistuje. Tak to si myslia aj mnohí psi -tuláci. Nezávislo sa túlajú, hladajú potravu a prežijú. O čo ľahšie to majú psi domácí. Hrajú sa s nimi, žrať im dajú – sú v teple a v suchu ( v ideálnom prípade:D) Obaja žijú cca rovnaký čas. Ale ten druhý má lepší život (lepší – o tom by sa dlo diskutovať, to nehovorím). A takto je aj s BOhom a človekom. Človek môže poprieť Boha, ale nemôže ho vymazať. Prežije, ale jeho život je o niečo ukrátený. Mnohí povedia – ako môže existovať Boh pozri sa na ľudí, ktorí robia takéto svinstvá – polovica z nich sú “kresťania”. Ale to nie podstatné. Podľa mňa najdôležitejším je vzťah medzi Bohom a človekom. Boha teší, keď s ním človek trávi čas, keď sa dožaduje pozornosti a spolu trávia čas. Boh mu potom dáva všetkú svoju lásku, odpustenie, starostlivosť – on najlepšie vie čo je pre neho to najlepšie.


Pridaj komentár

Kategórie

