Publikoval: Jana | apríl 28, 2011

Krajinou

Po 16 hodinnovej ceste vlakom, ktorý sa nedá v žiadnom prípade prirovnať k tým naším slovenským, som sa dopracovala do Monctonu. V Monctone som podľa plánov mala nájsť autobusovú stanicu, kde som mala chytiť bus na ostrov. Ferry som radšej neriskovala:D Na vlakovej stanici som sa prihovorila staršiemu pánovi, ktorý by mohol byť zamestnancom železnice – aj keď vzhľadom na môj odhad veku, by mal skôr sedieť na záhradke a odpočívať… Ujček mi poradil, že sa nemusím trepať desať minút pešo na stanicu, keď aj tak autobus začína práve na vlakovej stanici. Kúpila som si u neho lístok a šla som si sadnúť. Moje hodinky ukazovali akosi inakší čas ako tie vo vestibule, tak som opäť zamierila za ujčekom. Ten sa na mňa len milo usmial a povedal – zmena času. Zatvárila som sa ako blondýnka a tíško som si šla prestaviť hodinky na lavičku.

Počas môjho čakania na autobus na mňa začala dopadať cestovateľská nervozita, ktorá ma vždy chytá keď idem do neznáma – do tmy.

– Somár! Somár! Somár! Nie, všetci známi cestujú aspoň vo dvojici , nie milá Janka sa musí trepať sama! Nikto ju nečaká, nevie či bude mať ubytko, hlavné je, že si splní sen… Čo tu preboha robím?! Ja nie som normálna…Yell

Našťastie na podobné vzletné myšlienky už neostalo veľa času. Autobus prišiel a s ním ďalší šok. Ak som zostala prekvapená z veku ujčeka, vek nášho šoféra ma totálne odrovnal. Nedalo mi spýtať sa ho koľkožeto má rokov:D Ujko šofér rozprával rýdzou ostrovčinou, ale podarilo sa mi vyrozumieť vek – 82 rokov. Wauu. V šoku som si sadla do autobusu a zvažovala myšlienku, či naozaj chcem ísť busom s tak starým šoférom, predsa len som zvyknutá na iný vek… Predsudky:( Ujko naštartoval a potom cestou uháňal takou rýchlosťou ako u nás mnohí čerství vodiči – chalani:D

V Charlottetowne sa mi podarilo dostať sa do jediného hostela na ostrove. Keď som si to zajednávala, trošku boli na mieste obavy, ale bola to tá najlepšia voľba. Hostel bol skoro nový, milí personál, ktorý vždy poradil a pomohol. V hosteli som sa zoznámila o švédkou Arnikou a mnohými ďalšími – japonkou Yang-Min, nemkou Helgou… Ale s Árnikou som bola najdlhšie. Keďže sme obe chceli absolvovať výhliadkovú cestu po ostrove v čase po sezóne, neostávalo nám nič iné ako požičať si wrack. Teda k vraku to malo ďaleko, ale poškodenie bolo vidieť:D A tak sme v jeden deň prešli pol ostrova – 480 km. Určite ak tam niekedy zájdete si požičajte auto a prejdite si západnú cestu ostrovom. Ocitnete sa pred úžasnými majákmi s veľkolepými výhľadmi. Počas šoférovania sme si čo to porozprávali o Švédsku a Slovensku, o rodinách, priateľoch… už ani neviem o čom bola práve reč, keď sa naše auto ocitlo pred značkou – “most je preč”. Neveriacky sme pozerali na ceduľku. Tento most bol jediným na okolí, ktorý spájal tú časť ostrova na miesto, ktoré nás malo priviesť domov do Charlottetownu… Tak nám nič neostávalo, obrátili sme auto a vrátili sme sa niekoľko desiatok kilometrov späť a vybrali sme sa neznámou prašnou cestou. Vtedy sme si prvýkrát uvedomili, že sme v krajine A.S.

Druhý deň som vyplnila prehliadkou miest, kde pôsobila a písala autorka L.M. Montgomery. Náš šofér bol veľmi priateľský, zaviedol nás úplne všade, zastavili sme sa na domáce špeciality u jeho známych a do hostela som sa vrátila plná myšlienok a darčekov pre rodinu a známych:)

Posledný deň som trávila spoznávaním zákutí Charlottetownu a Summerside. Najprekvapivejšie veci v danej lokalite bola verejná doprava a znovuobjavené sklenené limonády:D – Cola a Pepsi. Tam prosto v plaste dané nápoje nájdete veľmi ťažko. Všetko v skle – recyklácia prosto na ostrové fičí jedna radosť. V prípade verejnej dopravy, neurazte sa, ale doteraz som nezistila kam jednotlivé busy chodili. Občas ste totiž na stĺpe našli čísla napríklad 5. Ale kedy a kde sa daným busom dostanete poprípade kde kúpite nejaký lístok alebo ako to funguje, nuž nikde. Ale bolo by to isto dobrodružštvo nasadnú ť a necháť sa uniesť niekde do neznáma…

Ráno ďalšieho dňa som zaspala bus do Halifaxu, tak mi neostávalo nič iné ako si zarezervovať shuttle bus. Rozhodne doporučujem. Rýchla a lacnejšia doprava. Dokonca Vás v Halifaxe vyhodia presne na tej adrese kam cestujete…


Pridaj komentár

Kategórie

